Saturday, September 12, 2009

tag persiapan menyambut hari raya

tag ni dicilok dr katty... sebabnyer n3 nie kena betui ngan kite yg akan menyambut raya x lama lagik.. n3 nie pasal persiapan raya ...so ckit sbyk dpt ler kite bkongsi cerite....

BAJU RAYA

klu nk ikut kan hati 5 pasang aku nak tp kite jgn ikut seruan nafsu..so plan aku 2 aje..tp lum beli lagik pun..x ade masa n lum ader yg berkenan(aku beli siap jek..senang)..tema baju raya thn nie purple n 1 lagik biru atau colourfull...

KASUT RAYA

Kasut Raya aku mungkin 1 atau x ade kot...negok la keadaan (sal aku lum beli lagik)x pkr pun....

FAMILY AKU

hubby::pun same lum beli lagik...tp sudyn kata dia nak beli baju melayu jek (purple ikut tema)
baju lain x yah..baju yg ado leh pakai lagik...cih jimat la pulak kan..aku x kisah pun janji aku nyer ado..

IBU AYAH:

mereka dh dijemput ilahi..
hanya doa n ingatan serta kasih sayang bt mereka...rindu bebenor aku kat mak ayah..klu meke ade lagik bahagia aku...huhuhuhu
AL_FATIHAH hadiah tuk ayahbondaku tcinta...amin

FAMILY MERTUA:

setiap tahun pasti ade hadiah wat mentua..tp for this year lum beli lagik...coming soon
setiap tahun yg wajib tuk mentua tp tuk umah la kuih raya n juadah raya..tu memang koje menantu la...hehehe

KUIH RAYA

order punyer: pada akak ipor aku oder satu jenis tart nenas..sedap yum yum.awal pose pun aku dh oder n dh abis pun..nie oder lagik 100..
pada nurul pun aku ade oder sekut n kepek

air tangan: aku gak wat sekut raya 3 jenis iaitu almond london (sudyn makan x hengat nyer..kata nyer sedap), sekut sarang semut anies n popia mini..so far semua nie memang fov. aku

RUMAH BARU

wei xkan tiap2 thn raya nk tukar umah baru gak kot..wat masa nie aku dok diam2 kat quaters dulu yek mybe setahun dua lagik br dok pkir nk beli umah baru.x per time aku raya umah baru nanti aku jaja kat blog k..insyallah..
so far persiapan raya ade la ckit2 tp x ade la sampai tuko perabot...cuma sblum balik kg tu aku n sudyn gotong royong la tuk nampak berseri ckit

LANGSIR BARU

yes ..nie memang aku tuko..saje jer tuko curtain bab langsir umah aku nie hanya ado satu jek..

DUIT RAYA

bab duit raya tu diserah kan pada sudyn...
Duit raya sudyn dh sedia kan utk mak ngn abah.. Ank2 buah.. serta sesape yg beraya diumah ku akan dpt wit raya..yeh,yeh(sesape mintak aku akan bleh aje nanti aku pow duit raya sudyn)

BONUS

bonus x ade tp aku akan dapat duit raya dr hubby aku...hehehe suke

BALIK KG

thn nie sonok ckit pasai dapat balik kg wpun umah mentua tp ku tetap sonok(kat situ jek la kg ku yg ado ibu ayah)
'"thn lepas aku raya berdua jek kat kl ngan sudyn pasai sudyn x dpt cuti""
thn nie aku nak berraya sakan....

::aku nak tag kak zura....sila wat homework yek....

No comments: